Yavru Kedilerde Beslenme

Eve hoş geldin kedicik

Daha önce bir yavru kediniz olmadıkça, her şey için Endişelenmeyin, yeni aile üyenizden alacağınız memnuniyet ve eğlence, herşeye değecektir.

Yavru kedinin ilk veteriner ziyareti

İlk ziyaretiniz sırasında veterinerinizden yüksek kaliteli doğal yavru kedi maması önermesini isteyin; size besleyeceğiniz mamanın türünü ve miktarını söyleyebilir ve yavru kedinizin ne zaman Mama bekleyeceğini bilmesi için bir program belirlemenize yardımcı olabilirler.

Temel soruları ve endişeleri tartışmanın yanı sıra aşı zamanı . İlk aşılarla ilgili rehberlik için veterinerinize danışın .

Yavru kedilere genellikle 7.haftadan sonra karma aşı yapılarak hastalıklara karşı koruma sağlamak için bir kombinasyon (veya "3'ü 1 arada") aşı yapılır. Bundan sonra aşı her yıl güncellenir.

Amerikan Kedi Uygulayıcıları Birliği, tüm yavru kedilere üç ila dört hafta arayla iki doz halinde bir kedi lösemi aşısı yapılmasını önerir. Yavru kedinizin dışarıda dolaşmasına izin verirseniz, yıllık lösemi aşısı yapılmalıdır.Ancak  Ev ortamında yaşıyorsa eğer, yıllık olarak lösemi aşısına değil 2 yılda bir yapılması gereklidir.

Yavru kediniz de 12 haftalık olduğunda  ilk kuduz aşısını yaptırmalıdır .

Ayrıca, Feline Immune Deficiency Virus'a ( FIV ) karşı koruyacak bir aşı olmamasına rağmen , tüm kediler test edilmelidir çünkü ölümcül virüsü aylar hatta yıllar boyunca hiçbir belirti göstermeden taşıyabilirler; Bu nedenle, test edilmemiş sokak kedilerini içeri alırken dikkat etmenizde fayda var ve en azından kan testleri sokak kedisinin virüssüz olduğunu kanıtlayana kadar aile kedilerini onlara maruz bırakmamalısınız.

Pireler, keler ve İç parazitler,

İlk veteriner ziyaretinizde şunları yapmak akıllıca olacaktır:

1. İç ve dış parazitleri kontrol etmek için güvenli seçenekleri tartışın. İç parazitler için ense damlaları enjeksiyonlar ve tablet formu olan paraziquantel etken maddeli ilaçlar kullanılmaktadır. Veteriner hekiminiz en uygun ilacı belirleyip kullanımına başlayacaktır.

2. Kedinizin hayatının bu ilk birkaç ayında izlenmesi gereken olası hastalık belirtileri hakkında bilgi edinin.

3. Veterineriniz ayrıca, kediden kediye yaygın olarak bulaşan akarlar, küçük parazitler için yavru kedinizin kulaklarını kontrol edecektir. Kediniz sürekli kulaklarını kaşıyor veya başını sallıyorsa, sinir bozucu akarları olabilir. Veterineriniz herhangi bir ilaç vermeden önce kulaklarını iyice temizleyecektir.

Yavru kedilerde besleme

Yavru kediniz büyük ihtimalle annesinden sütten kesildi ve yaklaşık 8 haftalıkken kuru mama yemeye başladılar. Onu eve getirdiğinizde, günlük olarak Kuru mama ölçüsüne göre 2 yada 3 öğünde verilmelidir .Konserve yada yaş mamalar kediniz için düzenli kullanmamalısınız. aksi halde Böbrek sorunları sindirim sistemi sorunları yaşayabilirsiniz.

Büyüyen yavru kedilerin yetişkin kedilere göre 3 kat daha fazla kaloriye ve besine ihtiyacı vardır, bu nedenle beslenirken yavru kedi maması tüketmeleri gerekmektedir.

Ve uygun hidrasyonu unutmayın: Bebeğimizin önünde su kabını taze, temiz suyla dolu tutun.

Yavru kedi bakımı

kum kabı ile tanıştırma

Yavru kedinizi eve getirir getirmez onu Kum Kabıyla tanıştırın . Dikkatini çekmek için parmaklarınızı temiz kuma sürün bu şekilde kumun ne olduğunu araştıracaktır.

Kediler tırmalayıcı olarak doğduklarından , tırmalama direği ile erken başlamak en iyisidir. Yavru kediniz postuyla ne kadar rahat hissederse, siz veya döşemeniz yerine kokusuyla o kadar çok işaretler ve kaşımaya devam eder.

İyi bir tırmalama direği veya çok katlı kedi ağacı, yavru kedinizin iyi bir şekilde esnemesi için yeterince uzun olmalıdır; ayrıca devrilmemesi için sağlam ve dengeli bir tabana sahip olması gerekir.

yavru kedi sosyalleşmesi

oyun zamanı

İki aylık, yavru kedinizi diğer tüylü arkadaşlarla ve insanlarla yavaş yavaş tanıştırmak için mükemmel bir zamandır . Yavru kedinizle günde en az bir kez nazikçe oynayın, böylece sizinle bağ kuracaktır.

Bunu kişisel algılamayın, ancak yavru kediniz yaklaşık 12 haftalık olduktan sonra sizinle oynamakla pek ilgilenmeyebilir. Bu, yavru kedilerin genellikle diğer kedilerden daha fazla nesnelerle oynamaya ilgi duymaya başladığı zamandır.

Bu normal yırtıcı oyunun tadını çıkarabilmesi ve aynı anda egzersiz yapabilmesi için etrafta kedi oyuncaklarını teşvik etmeye devam edin. Yavru kedinizin , insanları ve diğer canlıları değil, oyuncakları ısırmasının normal olduğunu öğrenmesi önemlidir .

Yavru kedinizin yutabileceği ip veya küçük parçalar içermeyen yavru kedi için güvenli oyuncaklar seçin . Tedavi bulmaca oyuncakları , yavru kedinize problem çözmeyi öğretmek için harikadır. Oyuncakları her zaman güvenli bir yerde saklayın, böylece yavru kediniz siz izlemediğiniz zamanlarda onlarla oynamaz.

Yavru kedinizi yaşamı boyunca karşılaşacağı durumlarla ne kadar erken tanıştırırsanız, ister çocuklarla, köpeklerle ve diğer kedigillerle tanışıyor olsun, taşıyıcısında taşınması ve tırnaklarının kesilmesi o kadar iyi olur.

İyi davranışları öğretmek ve ödüllendirmek için pozitif takviye cephanenizden sağlıklı, doğal yiyecekler ve ikramlar kullanın En önemlisi, ona yeni durumlara uyum sağlaması için bolca zaman verin.