Kedi Ve Köpeklerde Deri Hastalıkları

KÖPEĞİMİN CİLT RAHATSIZLIĞI MI VAR?

Köpeğinizin derisinde veya tüy  yapısında herhangi bir değişiklik fark ederseniz , tüylü arkadaşınızın bir cilt rahatsızlığı olabilir. Muhtemel cilt problemlerinin sayısı ve birçoğunun paylaştığı benzer semptomlar nedeniyle, köpeğinizin hangi cilt rahatsızlığına sahip olduğunu belirlemek zor olabilir. Köpeğinizin semptomlarını, davranışlarını ve rutinlerinde yapılan son değişiklikleri belirlemek, hangi sinir bozucu cilt durumunun köpeğinizi rahatsız ettiğini belirlemenize yardımcı olabilir. Bu, köpeğinizin sahip olabileceği cilt problemlerinin tam bir listesi olmasa da, bunlar en yaygın olanlardan bazılarıdır.

ALERJİLER/ALERJİK DERMATİT

Belirtiler: Aşırı kaşınma ve yalama, ciltte kızarıklık veya enfeksiyonlu alanlar görülebilir.
Alerjiler ve alerjik reaksiyonlar, kedi ve köpeklerin mücadele edebileceği en yaygın cilt rahatsızlıklarından biridir. Bu cilt reaksiyonları, uygun olmayan şampuanlar, yiyecekler, böceklere veya çimenlere karşı tahriş edici maddelerden kaynaklanabilir. Köpeğiniz dışarı çıktıktan, yeni bir yemek yedikten veya yeni bir bakım ürünü kullandıktan sonra vücudunun bazı bölgelerini kaşımaya veya yalamaya başladığını fark ederseniz, bunun nedeni alerjik bir reaksiyon olabilir.
Tedavi: Yeni ürünleri veya yeni herhangi bir şeye maruz kalma durumunu belirleyin ve suçlu olabilecek ürünleri kaldırın. Yeni bir gıda markası veya bakım ürünüyse, bu ürünleri kaldırarak herhangi bir değişiklik fark edip etmediğinize bakın. Köpeğiniz dışarı çıktıktan sonra aşırı kaşıntı, yalama ve kızarıklık yaşıyorsa, köpeğinizde çim yada toz alerjisi olabilir. Alerjik reaksiyonları azaltmaya yardımcı olabilecek ürünler için veterinerinize danışın.

KURU CİLT VE KEPEK

Semptomlar: Pul pul  dökülen kuru cilt
Kuru cilt, köpek sahiplerinin evcil hayvanlarıyla yaşadığı bir başka yaygın cilt sorunudur. Kuru veya pul pul olan cilt genellikle kış aylarında ortaya çıkar, ancak bazı bakım ürünlerinin kullanımından da kaynaklanabilir.
Tedavi: Köpeğinizin kepek veya kuru ciltle mücadele ettiğini fark ederseniz, yardımcı olabilecek ürünler vardır. Özellikle kuru ciltli köpekler için veteriner tarafından önerilen bir şampuan kullanın ve evcil hayvanınızın sağlıklı bir diyet izlediğinden emin olun. Kötü beslenme, sağlıksızlığa, cilt sorunlarına ve zayıf tüy büyümesine neden olabilir. Bu basit çözümlerin hiçbiri işe yaramazsa ve köpeğinizin sağlık açısından acı çektiğini fark ederseniz, daha ciddi bir şey olmadığından emin olmak için veterineri ziyaret etmeniz önerilir.

PARAZİT ENFEKSİYONLARI

Bu, muhtemelen köpeklerin ve evcil hayvan sahiplerinin mücadele ettiği en zahmetli cilt hastalıklarından biridir. Köpeğinizde cilt rahatsızlıklarına neden olabilen parazit enfeksiyonları pire ve akarları içerir. Bu cilt tahriş edici maddelerin her ikisi de farklı semptomlar gösterir ve çok daha farklı tedavi gerektirir.
Pireler
Belirtiler
Aşırı kaşınma ve bölgeyi ısırma, sıcak noktalar, yama benzeri tüy dökülen alanlar, küçük kahverengi böceklerin veya siyah noktaların varlığı
Pireler, köpeklerin mücadele ettiği en yaygın parazitlerden biridir. Bir pire istilası hem siz hem de evcil hayvanınız için çok acı verici ve rahatsız edici olabilir. Pireler, ısırıp hızla hareket eden küçük kahverengi böceklerdir. Köpek sahipleri, evcil hayvanlarının üzerinde süründüklerini veya daha ciddi bir durumda, bir istila meydana gelirse onları evde veya bahçede görebilirler.
Tedavi: Veteriner tarafından önerilen pire tedavileri, sahip olduğunuz evcil hayvanın boyutuna ve istilanın ne kadar kötü olduğuna bağlı olarak tüm şekillerde gelir.Kedi ve Köpeğiniz için tedavilerde haplar, tasmalar, topikal tedaviler ve daha fazlasını içerir. Yeniden pire enfestasyonu kolayca oluşabileceğinden, veterinerin önerdiği tedavileri kullanmanız önemlidir. Yeniden enfestasyonu önlemek için evinizi ve bahçenizide ilaçlamanızda önemlidir.
Akarlar
Semptomlar
Kaşıntı, kaşınma, kırmızı tahriş olmuş cilt ve yaralar ve Tüy dökülmesi Akarlar söz konusu olduğunda, uyuz hastalığındaki deri hastalığına  neden olur. Uyuz birçok biçimde olabilir, ancak genellikle köpek uyuzu veya demodikoz olarak görülür. Bu iki tür uyuz arasındaki temel fark, köpek uyuzunun çok bulaşıcı olması ve demodikoz bulaşıcı olmadığı halde kolayca yayılabilmesidir.
Tedavi: Uyuz tedavisinde ilk adım, ne tür uyuz olduğunu ve kaynağını belirlemektir. Veterineriniz daha sonra topikal ürünleri ve düzenli banyoyu içerebilecek en iyi tedavi şeklini önerecektir. Evinizdeki akarlar ise, evinizin de tamamen ilaçlanması gerekecektir.

BAKTERİYEL ENFEKSİYONLAR

Bakteriyel enfeksiyonlara, kedi ve köpeklerde değişen deri koşullarına yol açan farklı bakteri türleri neden olur. Kedi ve Köpeklerin mücadele ettiği en yaygın iki bakteriyel enfeksiyon impetigo ve folikülittir
impetigo
Semptomlar
: içi İrin dolu kabarcıklar, deride kabuklu alanlar, genellikle yavrularda bulunur.
Impetigo en çok yavru köpeklerde görülür ve genellikle karın bölgelerinde bulunur. Bu durum önlenebilir değildir ve çeşitli nedenlerle ortaya çıkabilir. Önemli olan, ciddi bir durum olmaması ve çoğu durumda kolaylıkla tedavi edilebilmesidir.
Tedavi: Veterineriniz özel bir ilaçlı şampuan veya topikal tedavi önerebilir. Daha ciddi vakalarda, antibiyotikler reçete edilebilir.
folikülit
Semptomlar:
 yaralar, kabuklanma, azalan ve artan tüy yapısında dökülme;
Folikülit, pirelere karşı alerjik reaksiyonlar da dahil olmak üzere birçok farklı enfeksiyonun neden olabileceği bir cilt rahatsızlığıdır. Köpeğinizin derisi bazı bölgelerde tahriş olmuş görünebilir ve daha sık tüy dökülmesi ve kötü deri sağlığı yaşayabilir.
TedaviFolikülite neyin neden olduğunu belirlemek, tekrarlamayı önlemek için esastır. Pirelerin neden olduğu bir reaksiyondan kaynaklanıyorsa, evde pire imhası gerekecektir. Veteriner hekiminiz köpeğinizin folikülitinin kaynağını belirleyecek ve daha fazla cilt sorununu önlemek için en iyi tedaviyi ve hareket tarzını önerebilecektir.

MALASSEZİA DERMATİT (MAYA ENFEKSİYONLARI)

Semptomlar: Kaşıntılı ve tahriş olmuş cilt (tipik olarak kulaklar veya patiler), ciltte renk değişikliği, kötü kokan deri
Maya enfeksiyonları genellikle yaz aylarında ortaya çıkar  Bu nedenle, köpeğinizin normalden biraz daha fazla koktuğunu fark ederseniz ve onun kulaklarını veya ayaklarını ısırdığını görürseniz, veterinere gitme vakti gelmiş olabilir.
Tedavi: Köpeklerdeki maya enfeksiyonları genellikle kolayca tedavi edilebilir ve önlenebilir. Veterineriniz topikal bir merhem, ilaçlı şampuan ve hatta antibiyotik önerebilir. Daha fazla maya enfeksiyonunu önlemek için köpeğinize düzenli olarak banyo yaptırın ve beslenmesine dikkat ediniz.
SAÇKIRAN
Semptomlar
: Dairesel lezyonlar, iltihaplanma ve saç dökülmesi
Saçkıran, köpeğinizin cildinde dairesel bir lezyon gibi görünen bir mantardır. Bu mantar en çok yavru köpeklerde ve bağışıklığı zayıf olan canlılarda bulunur ve tedavi edilmezse  tahriş edici cilt rahatsızlığına neden olabilir. Köpeğinizin saçkıran olduğundan şüpheleniyorsanız, yayılmasını önlemek için onu diğer hayvanlardan ayırdığınızdan emin olun.
Tedavi: Veterineriniz büyük olasılıkla oral ilaçlarla birlikte topikal bir merhem önerecektir. Gelecekteki vakaları önlemek için saçkıran kaynağının belirlenmesi de önemlidir. Saçkıran iyileşene kadar köpeğinizi diğer hayvanlardan ayırdığınızdan emin olun.
KORUMA VE ÖNLEME ANAHTARDIR!
Tüylü arkadaşınızın hastalanmasına veya tahriş edici bir cilt rahatsızlığına sahip olmasına neden olabilecek birçok tahriş edici ve enfeksiyon vardır. Kedi ve Köpeklerde cilt sorunlarına neyin neden olduğunun farkında olmak, köpeğinizin gereksiz rahatlıktan muzdarip olmasını önlemenin anahtarıdır. Köpeğinize göz kulak olduğunuzdan ve olağandışı davranışları veterinerinize bildirdiğinizden emin olun. Köpeğinizin bir cilt rahatsızlığı varsa, veterinerinize atipik davranışlar, değişen ürünler veya yeni ortamlar hakkında ne kadar fazla bilgi verirseniz o kadar iyi olur.

#EdremitVeteriner
Sencer Kahraman