Köpeklerde Neden İnsan Şampuanları Kullanmamalısınız.

CİLT SORUNLARINDAN KAÇINMAK: NEDEN KÖPEKLERDE İNSAN ŞAMPUANI KULLANMAMALISINIZ?

Her köpek sahibi, yeni yıkanmış bir köpeğin hoş kokusu ve parlak tüyü gibi bir şey olmadığını bilir - özellikle de köpeklerin pislikte yuvarlanmak ve su birikintilerinde gezinmek gibi zevk aldığı bazı aktiviteleri düşündüğünüzde.

Dört ayaklı aile üyenizi temiz tutmanıza yardımcı olmak için tasarlanmış sayısız ürün var, ancak bazı evcil hayvan sahipleri köpeklerinde insan şampuanı kullanmayı merak ediyor. Senin için yeterince iyiyse, onlar için yeterince iyi, değil mi?

YANLIŞ Aslında, insan şampuanı köpekler için gerçekten zararlı olabilir ve işte nedeni:

PH DENGESİ

İnsan şampuanı, insanlar düşünülerek tasarlanmıştır. Mantıklı, değil mi? Mesele şu ki, bir insan için normal pH dengesi bir köpeğinkinden farklıdır. Bu neden önemli? Sabunlar ve şampuanlar, belirli bir pH dengesi göz önünde bulundurularak tasarlanmıştır.

Şampuan, yıkandığında cildin koruyucu tabakasını soyar. Cilt hasarını önlemek için ürünler, koruyucu tabaka yenilenirken cildi güvende tutan nemlendirici bileşenler içerir.

Köpeklerin pH dengesi insanlardan farklı olduğu için şampuanınız köpeğinizin cildine uygun koruma sağlamaz ve onları çeşitli cilt sorunlarına açık hale getirebilir.

KÖPEKLERİN CİLDİ İNSANLARDAN DAHA HASSASTIR

Köpeğinizin oldukça sert cilde yada sağlam cilde sahip olduğunu düşünebilirsiniz, ancak gerçek şu ki köpekler oldukça ciltler hassas olabilir ve onların derileri de bir istisna değildir. Aslında, köpek aile üyelerinizin cildi sizinkinden daha hassastır.

Bir köpeğin sadece 3 ila 5 katmanı vardır, insanlarda ise 10 ila 15 katman vardır. Saçınızı parlak ve temiz hale getirecek şampuan, köpeğinizin cildinden çok ihtiyaç duyulan koruyucu yağları çıkarır ve onları kaşıntılı cilt, kızarıklıklar, ve diğer cilt problemlerine yol açar.

PEKİ YA DOĞAL ZEYTİNYAĞLI SABUN?

Çiftlik görevlilerinin, atları yada inekleri yıkarken yağla ve pislik ile kaplı vücudunu sabun ile yıkadığı reklamları hepimiz görmüşüzdür, bu nedenle, bunun, zeytinyağlı sabununun köpeklerde kullanım için harika olduğu anlamına geldiğini düşünebilirsiniz. Köpek dostu pH seviyesi sayesinde insan şampuanından biraz daha iyi bir seçim olsa da, evcil hayvanınızın cilt sorunları varsa veya bakteriyel enfeksiyonlara yatkınsa kesinlikle kullanılmalıdır.

YA SIKIŞMIŞSANIZ?

Ya köpeğiniz çamurda yuvarlandıysa ve elinizde köpek şampuanı yoksa? Böyle bir durumda insan şampuanı kullanmaktansa zeytinyağlı sabun kullanmak daha iyidir, ancak yine de ideal değildir.

Profesyonel bir pet şampuanı, köpeğinizi yıkamanız için yeterlidir.