Köpeklerde Lyme Hastalığı

Lyme borreliosis olarak da bilinen Lyme hastalığı, belirli kene türleri tarafından insanlara, köpeklere ve diğer hayvanlara bulaşabilen bakteriyel bir hastalıktır  .  Bir kene içinde taşınan ve bir kene ısırığı yoluyla bir köpek veya kişinin kan dolaşımına giren spiral şekilli bakteri  Borrelia burgdorferi neden olur. Bakteriler kan dolaşımına girdikten sonra vücudun farklı bölgelerine gidebilir ve belirli organlarda veya eklemler gibi yerlerde ve ayrıca ciddi genel sağlık sorunlarına neden olabilir.

Lyme hastalığının ciddiyeti göz önüne alındığında, köpekler için kene önleme ve tedavisinin farkında olmak önemlidir .

Keneler Nerede Yaşar?

Lyme hastalığını taşıyan kenelerin özellikle uzun otlar, kalın çalılar, bataklıklar ve ormanlarda bulunması muhtemeldir - köpeğiniz yanından geçtiğinde ona tutunmayı bekler. Bir kene, 24 ila 48 saat boyunca bir köpeğe bağlı kaldıktan sonra hastalığı bulaştırabilir.

Lyme hastalığı her yerde görülür, ancak enfeksiyon riskleri değişiklik gösterir. Ormansızlaşma, göç eden canlılar ve kuş popülasyonlarındaki son değişikliklerle birlikte, bu bölgelerdeki yüzde oranları sürekli değişiyor olsa da, vakaların %95'inden fazlası ege ve marmara kıyılarında çok fazla görülmektedir.

Keneler İnsanlara ve Köpeklere Nasıl Bulaşır?

Keneler zıplamaz veya uçmaz;  Bitki örtüsünün uçlarında bekleyerek köpeklere ve insanlara tutunurlar. Örneğin, bir köpek ya da kişi bir çalıya sürttüğünde, kene hızla tutunur ve sonra ısıracak bir yer bulur.

Köpeklerde Lyme Hastalığının Belirtileri Nelerdir?

Lyme hastalığı maalesef oldukça yaygın bir köpek hastalığıdır . Köpeklerde tipik semptomlar şunları içerir:

Ateş

İştah kaybı

Uyku hali

Topallık (değişken, aralıklı ve tekrarlayan olabilir)

Genelleştirilmiş sertlik, rahatsızlık veya ağrı

Eklemlerin şişmesi

Semptomlar ölümcül olabilen böbrek yetmezliğine kadar ilerleyebilir. Ciddi kardiyak ve nörolojik etkiler de ortaya çıkabilir.

Lyme hastalığının birincil taşıyıcısı, "geyik kenesi" veya "ayı kenesi" olarak da adlandırılan siyah bacaklı kenedir (Ixodes scapularis). Kene, fare, geyik veya başka bir memeli gibi enfekte olmuş bir hayvanla beslendiğinde Lyme hastalığı bakterisini alır ve daha sonra bakteriyi beslendiği bir sonraki hayvana iletir.

• Gazicelal Mahallesi Maşat Caddesi No:5/A , Edremit, Balıkesir
  • Mail Adresimiz.