Kediler Neden Tüy Döker?

Kedi arkadaşın bugünlerde biraz daha az tüylü mü? Kışlık tüylerini dökmeleri normaldir. Ancak çok fazla tüy kaybederlerse, bir sorun olabilir.

Sürekli kendilerini kaşıyor veya yalıyorlar mı? Kediler kendilerini çok fazla tımar ederler (uyanık oldukları zamanın yarısını kendilerini temizlemek için harcarlar). Fazlası tüy dökülmesine, ciltte yaralara ve enfeksiyona neden olabilir. Kediniz oynamak veya yemek yemek gibi diğer aktivitelerden daha çok tüylerini yalamakla ilgileniyorsa, bu bir kırmızı bayraktır.

Kediniz tüylerini kaybedebilir çünkü:

• Zararsız bir cilt rahatsızlığıyla doğdular.
  • Tedavisi kolay bir durumun yan etkisidir.
  • Onlar hastalar.

En Yaygın Nedenler

Tam olarak neler olduğunu öğrenmek için veterinerinize danışmanız gerekecek. Çoğu durumlar, ciddi değildir.

Olabilecek nedenler:

Alerjiler: Tüy dökülmesinin en önemli nedenidir. İnsanlar gibi, kedinizin de yiyeceklere, böcek ısırıklarına, ilaçlara, toza veya polene alerjisi olabilir. Kaşıntıyı hafifletmek için kel noktalar oluşana kadar kürklerini yalarlar. Tedavisi kolaydır, ancak hayatlarının geri kalanında onlara ilaç vermeniz gerekebilir.

Parazitler: Pireler , akarlar, bitler ve keneler de onları kaşıyıp yalayarak kel noktalara ve hatta yaralara neden olabilir. Tedavi genellikle hızlı ve kolaydır. Veterinerinize hangi ilacı kullanmanız gerektiğini sorun.

Saçkıran enfeksiyonu: Hayır, solucan değil. Bu bir mantar enfeksiyonu . Ve pullu bir kayıp saç halkası bir işarettir. Veterineriniz size kesin olarak söyleyebilir ve mantar önleyici kremler veya merhemler, ilaçlı banyolar ve hatta oral ilaçlar yazabilir.

Stres ve kaygı: Kediler stresli olduklarında ve takıntılı bir şekilde yalayıp tırmaladıklarında tüylerini kaybedebilirler. Veterinerler buna “psikojenik alopesi” diyor. Buna sahip olan kediler, karınlarını, yanlarını ve bacaklarını toplama eğilimindedir. Sinirli kişilikleri olan dişi safkanlarda en yaygın olanıdır. Yaralarını tedavi edin ve veterinerinize bir antidepresana ihtiyaçları olup olmadığını veya yüksek tünek koymak veya köpekleri uzak tutmak gibi çevrelerinde değişiklik olup olmadığını sorun.

Ağrı: Artritli kediler ağrının olduğu yerde kendilerini yalayabilirler.

Nadir Nedenler

Himalayalar ve Bengaller gibi saf ırkların tüy dökülmesine neden olan genlere sahip olma olasılığı daha yüksektir. Sphynx gibi diğerleri tüysüz olacak şekilde yetiştirilir.

Olası muhtemel sebeplerden bir kaç tanesi, tüy dökülmesi bir bağışıklık sistemi sorununun, diyabetin , aşırı aktif tiroidin veya kanserin bir belirtisi olabilir . Nedeni tam olarak belirlemeye yardımcı olması için veterinerinize kedinizin diyeti, davranışı ve evi hakkında her şeyi anlatın.